Zeepier ook in 2015 weer naar Leka

Worden er al mensen zenuwachtig?

Vanochtend kreeg ik antwoord van Karl Oddvar(de verhuurder van het huis en de boten) op een email van mij van een week geleden.

Hij meldt: (zie ook de emailwisseling bij de rubriek "foto's") dat hij niet thuis is tijdens onze vakantie omdat hij voor zijn werk op zee zit (hij werkt in de offshore als dekbaas).Grappig is dat hij niets meldt over ons welkom, maar alleen dat hij geregeld heeft dat we in geval van problemen contact kunnen opnemen met een kennis/vriend van hem.

Terloops meldt hij nog dat hij een andere boot heeft gekocht en dat die al in het water ligt. De 2e boot kennen we al en die gaatbinnenkort het water in. Nu weet Zeepier van zijn bezoek de vorige herfst dat hij een grote kruiser gekocht had die hij aan het reviseren was. Laatste bericht van deze winter was dat die revisie niet erg vlotte en dat die niet klaar zou zijn. Het zal toch een behoorlijke verrassing/schrik zijn als die toch in het water ligt. Dan mag Zeepier nog wel even zijn vaarkunsten gaan oefenen.

Zeepier denktdathij die kennis/vriend van hem kent als de verhuurder van fietsen op het eiland. Daar heeft Zeepier nog wel een nummer van in zijn telefoon zitten (altijd handig want Karl Oddvar heeft die niet meegestuurd). Verder niets over het huis en het gebruik van de boten (of het afrekenen van de huur). Kennelijk ligt zoals altijd de sleutel wel ergensbij het huis en gaat hij ervan uit datwe wel weten waar de boten liggen en hoe alles werkt.

Het gaat dus een interessante reis worden op deze manier. Zou de investering van Zeepier van de afgelopen 4 winters,in het leren van de Noorse taal nu dan tochvoordeel op gaan leveren en moet hij zijn(steenkolen) Noors nu echt gaan gebruiken? Zeepier heeft er wel vertrouwen in! Het moet al gek gaan als we geen dak boven het hoofd krijgen en geen botenkunnen vinden om te vissen. Maar, zouden alZeepier's reisgenoten dat zelfde avonturen-gen bezitten en dat vertrouwen dus ook hebben?

Komende weekeinde moet alleen de flatulatiesoep nog voorbereid worden. Dan is de voedselvoorziening ook helemaal op peil (zie het menu bij de rubriek "foto's"). Altijd handig als je na een lange reis direct een lekker bord soep krijgt die je ook nog wat drijfvermogen oplevert. Extra veiligheid voor op zee dus!