Zeepier ook in 2015 weer naar Leka

De 2 reisdagen

Maandagochtend om 04:30 vertrokken. Tot net voor Osnabruck ging alles goed. Daar in de regen rijden we ineens de band van de aanhangwagen aan draadjes. Pas tijdens het monteren van het reservewiel zien we ineens dat het spatbord verdwenen is. Dat blijkt dus de oorzaak van de kapotte band te zijn. Bij nadere inspectie blijkt dat het spatbord maar met 1 moertje vast heeft gezeten en tijdens het rijden op de band is gekomen. Resultaat is het verwisselen van een band op een drukke snelweg op een smalle vluchtstrook. Geen lekker gevoel. George loopt een paar honderd meter terug en vindt het spatbord; bijna onbeschadigd. Daarna verloopt de reis voorspoedig.

Na het inschepen op de ferry in Frederikshaven (DK) snel naar het buffet om lekker te eten voor we in het mandje kruipen.

Na het eten even uitbuiken in de lobby en dan snel naar bed, want we moeten al om 07:30 weer ontschepen in Oslo.

De reis door Noorwegen loopt volgens plan. Het laatste uur zitten we klaar met het fototoestel om de normaal veel aanwezige elanden nu eens goed op een plaatje te zetten. Lukt dus weer niet; we zien er slechts een enkele op afstand. Wat er wel gebeurt is dat er ineens een kudden rendieren op de weg loopt en niet makkelijk uit de weg wil gaan.

Ruim op tijd staan we bij de ferry naar Leka naar de zonsondergang te kijken. Om ca 22:00 uur komen we op Leka aan en kunnen uitpakken en nog lekker een bakje soep nemen. Daarna snel de tekortgekomen dslaap inhalen.

pieter

Zeepier denkt overal verstand van te hebben. Dit zijn geen rendieren zeepier, maar giraffen!!

riinus Lancee

Ze zijn te klein voor een giraf
het zijn lama,s